- Yıllar önce oyun pazarında büyük bir çalkantıya sebep olan Crysis adlı yapım, o zamana dek görülmemiş güçteki grafikleriyle ağızları açık bırakmıştı. Kullanılan fizik motoru, ışıklandırma ve modellemelerdeki inanılmaz ilerleme diğer geliştiricileri de şok etmişti. Ülkemizde Türkçe olarak da satışa çıkan yapım, kurucusu Türk kökenli bir Alman olan Cevat Yerli'nin şirketi Crytek tarafından yapıldı ve şirket sadece bu oyunla sektörde kendine kocaman bir yer kapıverdi.
Devam oyunu Crysis 2'de büyük beğeni toplarken, grafikler ve atmosfer dışındaki öğelerin oldukça sıradan olduğu bir kez daha tekrarlandı. Geçtiğimiz aylarda satışa çıkan ve beklediği rakamlara ulaşamayan Crysis 3 sonrası başlayan tartışmalar, haklı olarak her şeyin "sadece" grafikten ibaret olmaması gerektiği fikrinde birleşti. Tersi düşüncelere sahip olan Cevat Yerli, şimdiye dek pazarın önde gelen pek çok ismi ve eleştirmenler tarafından topa tutulmuştu. Kendini savunan Yerli, "Oyunların yüzde 60'lık kısmı grafiklerdir!" dedi.
Oyuncuları, oyuna bağlayan asıl unsurun grafikler olduğunu söyleyen Crytek'in patronu, yapımın sürükleyiciliğinin sadece grafiklere bağlı olduğunu, grafiklerin, ses tasarımları ve sanatsal çalışmalarla birlikte, oyunun yüzde 60'ını tamamladığını tekrarlıyor.
Akla gelen tek soruysa, beğenilmeyen Crysis 3'ün en mühim sorununun geri kalan yüzde 40 olup, olmadığı. Yani geriye kalan senaryo, hikaye akışı, karakterler ve tatmin duygusu gibi etmenler.
Teknokulis : http://www.teknokulis.com
Son Dakika › Teknoloji › Crytek, Grafikler Oyunların Yüzde Altmışıdır Diyor - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.
Sizin düşünceleriniz neler ?