SİNEMADA GÖRME BİÇİMLERİ
Christian Metz "Bir filmi açıklamak zordur, çünkü onu anlamak kolaydır." der.
Sinemanın bir dil olduğunu düşünür ve kabul ederiz. Ama bu dilin bir sistemi olduğunu kabul edemeyiz. Şayet bir sistemi ve bu sistemi çözecek bir kodu olsaydı, tüm filmleri açıklamak son derece basitleşecek ve nasıl yönlendirildiğimizi anlamak çok daha kolay olacaktı; ama bir o kadarda sıkıcı ve yavan!
Farklı yönetmenlerin farklı zaman dilimlerinde ürettikleri filmlerden alınmış fragmanlar eşliğinde bir yolculuk; görüntü okumaları, görüntüye dair iz düşümleri. Edilgin izleyici konumundan etkin izleyici konumuna geçişin aşamaları.
Zaman, mekan, kimlik, bilinçdışı, bellek, kadın, öteki, mitik olana bakış, moladramatik olan, erkek olamama, arzunun imkansızlığı, düş, ulus, ulusötesi, uylaşımsal etki, toplumsal hafızanın dönüşümü, tutku, ayna metaforu, persona ve arketipler, oidipus ve elektra, brechtyen etki, epik olan, melodramdan trajediye, baba kavramı, dostoyevski'de tanrı, metinlerarasılık, yeni romandan sinemaya, distopya, karnavalesk, simülakr, fantazi evreni, gerçekçilik, sürrealizm, kamusal alan, Hitchcock'cu leke, Mac Guffin, faşist estetik, diğerkam olmak - empati, etik-estetik vb...
EĞİTMEN: Yalçın SAVURAN
16 Aralık 2016 Cuma 19.00
(25 Kişiyle sınırlıdır)
Ücret: 50 TL
(Kayıt Yaptırılması Önemle Rica Olunur)
AYRINTILI BİLGİ ve KAYIT İÇİN
0553 131 0775
0532 703 8672
Son Dakika › Kültür Sanat › Sinemada Görme Biçimleri - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.
Sizin düşünceleriniz neler ?