ÇOCUKLAR KENDİ SÜPER KAHRAMANINI KENDİSİ TASARLIYOR!
(12 Kasım 2016 Cumartesi)
Çocukların "Süper Kahraman" hayalleri 3 Boyutlu gerçeklere dönüşüyor!
Çocuklar hayallerindeki kahramanları çiziyor, bilgisayarda 3 boyutlu hale getiriyor ve 3D Yazıcılar sayesinde hayallerindeki süper kahramanları gerçeğe dönüştürüyorlar. PlayLab Türkiye ve Boğaziçi Üniversitesi'nin birlikte gerçekleştirdiği etkinliğe kayıt yaptırmak için geç kalmayın!
Geleceğin teknolojilerini ve yaşam biçimini tasarlayacak olan çocuklar, PlayLab Türkiye ve Boğaziçi Üniversitesi işbirliği ile Türkiye'de şimdiye kadar hiç yapılmamış bir etkinlikte bir araya geliyor. 12 Kasım Cumartesi günü Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi'nde gerçekleştirilecek etkinlikte; çocuklar hayal dünyalarını sergileyecekler, hayal ettikleri süper kahraman karakterlerini çizip, son dönemin gözde teknolojisi 3 boyutlu yazıcılarla gerçeğe dönüştürecekler.
Boğaziçi Üniversitesi ve PlayLab Türkiye işbirliğiyle hazırlanan "Kendi süper kahramanını kendin tasarla" etkinliğine katılmak için 0212 442 0775 ve 0534 012 8261 numaralı telefondan rezervasyon yapabilir, eğitimle ilgili detaylı bilgiye playlab-tr.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Eğitimin Amacı:
Çocukların hayal gücü kaslarını geliştirerek, kendi hayal karakterini eğitmen eşliğinde tasarlamak, teknoloji kullanarak, 3 boyutlu modele dönüştürerek, 3 boyutlu yazıcıdan çıkarmak.
Kazanımlar:
Hayal gücü kaslarının geliştirme egzersizleri öğrenme
Yaratıcılık ve teknoloji kullanma becerilerinin geliştirilmesi
Karakter çizimi için inceliklerinin öğrenilmesi
Çizilen bir şeklin, 3 boyutlu hale dönüştürülmesi
Eğitim İçeriği:
Hayal gücümüzde vücudumuzun diğer kasları gibi egzersiz ile gelişir. Hayal gücümüzü geliştiren egzersizler.
Hayal gücü ve uzay ilişkisi
Hayal gücü kasımız nedir ve geliştirme egzersizleri.
Hayal gücü kaslarımızı hangi hareketler sakatlar?
Hayalin mühendisine ilk adım atarak inşa edelim.
Hayal edilen karakterin çizgiyle hayat bulması,
Karaktere farklı hareketleri verebilmek
Karaktere ifade verme sürecinde kendi mimiklerinin keşfi
Karakteri 3 boyutlu düşünebilmek ve çizebilmek
3D Printer nedir?
3D Printer ile neler yapılabilir?
Organik ve inorganik nesneler
Simetrik çizimler ve nesneleri konumlandırma
Karakter pozlandırma
Stl formatında çıkış alma
Katılım Bilgileri:
Yer: Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi
Tarih: 12 Kasım Cumartesi
Yaş: 10-13 yaş
Ücret: 250 TL + KDV(%18)
Eğitmenler:
1. Levent Karadağ:
30 yıldır bilişim sektöründe bilgisayar öğretmeni, yazılımcı, bilgi işlem ve iş geliştirme yöneticisi, genel müdürlük görevlerinde bulundu. Kadir Has Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesinde yarı zamanlı Öğretim Görevliliği, Dört yıl TBD (Türkiye Bilişim Derneği) İstanbul Şube YK başkanlığı yapan Karadağ halen TBD Yönetim Kurulu Üyesidir. Karadağ, E-Teknoloji, Bilişim Atölyeleri ve İstanbul Academy adı altında üç firmanın kurucu ortağıdır. Karadağ, blişim, eğitim, internet alanında yüzden fazla organizasyon gerçekleştirmiştir. Yayınlanmış kitapları; Uygulamalı BASIC Programlama Dili (1990), Ev Kadınlarının İnternet El Kitabı, İnternet Pazarlama ve Başarı Öyküleri, Ailenin İnternet Klavuzu, E-Ticaret ve İnternet Girişimciliği Atölyesi.Çocuklar için alternatif teknoloji okulu PlayLab Türkiye'yi Nurhan Demirel ile birlikte hayata geçiren Karadağ, 1988 yılında orta birinci sınıf öğrencilerine Türkiye'de ilk kez programlama dersi vermiştir.
2.Necmi Yalçın
1971 İzmir doğumlu grafik tasarımcı, illüstratör. Üniversite öncesi Ankara'da çeşitli çizgi film şirketlerinde yardımcı animatör ve animatör olarak görev yaptı. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde grafik tasarım ve görsel sanatlar eğitimi aldı. Reklam ajanslarında illüstratör, sanat yönetmeni ve yaratıcı yönetmen olarak ulusal ve uluslararası bir çok markaya hizmet verdi, ödüller aldı. 2008'den beri Beşiktaş'ta kendi ofisinde çizgi eğitmeni ve çizer olarak reklam, sinema ve çizgi roman sektörüne çalışmalarını sürdürmektedir. Reklam Yaratıcıları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde öğretim görevlisidir.
3.Yusuf Ulufer
UNV3D kurucu Yusuf Ulufer 80'li yıllarda başladığı yazılım geliştirme macerası 1991 yılında kabuk değiştirdi ve bir computer motion graphcis'e kaydı. O dönemlerde Commodore 64 Amiga, PC, grafiklerini tüketmek değil asıl mesleğinin üretmek olduğunu algıladı.
"Basic graphic mode"da 3D görselleri elde etmeyi başaramayınca biraz soğudu ama 1993 yılındaki Atar TV macerası onu Türkiye'de, ilk 3D animation programı kullanıcısı yaptı. Softimage 3D Avid, Qauntel Harry ve son olarak XSI/ Sofitmage onu bugünlere getirdi ve büyük bir çoşkuyla haber metni ve fantastik bilim kurgu edebiyatına yazdığı öyküleri Stop -motion 3D print ile yapmaya başladı. İlk öyküsü olan BLUEDRAGON isimli çalışma Okan Üniversitesi Moda Tekstil Bölümü öğrencileri tarafından karakterleri yapıldı.
Son Dakika › Kültür Sanat › Kendi Süper Kahramanını Kendin Tasarla! - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.
Sizin düşünceleriniz neler ?