Türk Sinemasının 100. yılı etkinlikleri kapsamında "Türk Sinemasında Din" adlı panel yapıldı. Panelde Türk Sinemasının bugüne kadar gelmiş olduğu çizgi tartışılırken 'Din' kavramının nasıl işlendiği, sinemanın dine bakış açısı değerlendirildi. Katılımcıların ilgilerinin yoğun olduğu panele Sinema Yazarı Nedim Hazar, Yönetmen Gökhan Yorgancıgil, Film Arası Dergisi Yönetmeni Suat Köçer ve Yapımcı Mahmut Taşdemir katıldı.
Türk sinemasında bu yüzyıllık serüveninin içerisinde dinin yeri ne oldu ve ne olacak sorularının masaya yatırıldığı panel Fatih Üniversitesi'nde yapıldı. Fatih Üniversitesi Sanat Ofisi tarafından düzenlenen panelde sinemanın başlangıcından itibaren dinle olan etkileşimi, Türk Sinemasında dine karşı yapılan eleştirel filmler, dinin komedi unsuru olarak kullanılması gibi konular tartışıldı. Geçmişe dönük bir özeleştirinin ardından günümüz sinemasının daha objektif ve daha aydınlık sinemacılar tarafından yönlendirildiği ve gelecekte dini olduğu gibi gösteren filmlerin şimdiden sinyallerinin gözlemlendiği konuşuldu.
"SİNEMANIN DİNE BAKIŞI DÜZELEBİLİR"
Sinemamızda dini hayata dair olumsuz ciddi algıların oluşturulduğunu aktaran Nedim Hazar basit hataların önüne geçebilmenin çok da zor olmadığını ifade etti. Sinema eleştirmeni Nedim Hazar, "Dini bilginin yetersiz olduğu zamanlarda bir bilene danışmak sorunu büyük oranda çözebilir. Çünkü niyet kötü olmasa bile bilgi eksikliği ve önemsememe durumları sinemada din öğesini sorunlu bir şey gibi algılamamıza neden oluyor. Ancak bir dönem sinemamızın dine bakışının pek olumlu olmadığını ve hatta algısal olarak olumsuz bir algı ortaya koyma gayreti içinde olduğu da söylenebilir." diye konuştu. Hazar, gelinen nokta itibari ile ve yetişen yeni sinemacılar ile beraber bu sorunun çözülmeye başladığını, dinin olduğu gibi yaşamın bir parçası olarak beyazperdeye aktarılmaya başlandığını belirtti.
"MODERNİZM İLE GELENEKSEL KODLAR BİRLEŞTİRİLMELİ"
Yönetmen Gökhan Yorgancıgil ise sinema ve din konusunda kültürel kodlardan uzak olmaktan bahsetti. Yorgancıgil, "Kültürel kodlarından uzaklaşan ve batıya öykünen bir sinema anlayışının dini elbette ki olumlu göstermesi pek beklenemez. Aydın olarak görünen pekçok kişinin dini kavramlar açısından daha iyi şeyler ortaya konması beklenirken pek öyle olmuyor maalesef." dedi. Gökhan Yorgancıgil, kendi yapımlarında kültürel kodları ile uyumlu işler çıkarmaya çalıştığını, Mevlana'yı referans aldığını ve modernizmi geleneksel kodlarla harmanlamaya çalıştığını belirtti.
Fatih Üniversitesi Sanat Ofisi Türk Sinemasının 100. yılı etkinlikleri kapsamında gerçekleştirdiği programlarına söyleşiler, paneller, sinema günleriyle yıl boyunca devam edecek. - İstanbul
Son Dakika › Güncel › Türk Sinemasının 100. Yılında Din Konuşuldu - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.
Sizin düşünceleriniz neler ?