Galerinin 11 sanatçının eserleriyle oluşturulan açılış sergisi 'Nereden Nereye', konukların büyük beğenisini topladı. Galerinin açılış davetine Zeynep- Metin Fadıllıoğlu, Kutluğ Ataman, Füsun Eczacıbaşı, Murat-Ebru Özdemir, Şule Arınç, Aslı Germen, Paul McMillen, Mimi Lowe gibi isimler katıldı.
İstanbul'un Tophane semtinde, 19'uncu yüzyıldan kalma bir un değirmeninden dönüştürülen Galeri Manâ, 400 metre karelik bir sergi alanına sahip. Orijinal tuğla duvarlar ve Osmanlı mimarisini tanımlayan tonozlu tavan ile dekore edilen ve 1580'de ünlü üstad Mimar Sinan tarafından Kılıç Ali Paşa için inşaa edilen camii kompleksinin yanında bulunan Galeri Manâ, toplam üç kattan oluşan bir sanat platformu olarak öne çıkıyor.
Açılış Sergisi, Galeri Manâ, Istanbul
Kürator Suzanne Egeran
Yaşamlarımızı etkileyen formları ve fikirleri yorumlarken, geçmişle bugün arasında daima bir etkileşim söz konusudur. Geçmiş, doğru betimleme, kimin kime baktığı ve neden baktığı bağlamında, şu ana ilişkin yorumumuzu her zaman, mutlaka etkilemiştir, etkiler. – Robin Rhode[1]
NEREDEN NEREYE, Galeri Mana'nın açılış sergisi. On bir sanatçının on altı eserinden oluşan sergi, imgelerin işlevselliğine ve sunumun doğasına yoğunlaşıyor. Burada kavramsal sanatın kurucu ve geliştiricilerinin yanı sıra, daha genç sanatçılar da yer alıyor, işleri arasında anlamlı bir diyalog kuruluyor. Sergi, tohumları 60'lı ve 70'li yıllarda atılan ve yeni ufuklar açan fikirlerin süregelen önemini vurgularken, bugün üretilen sanatı anlamak için bir çerçeve sunuyor.
Suzanne Egeran'ın küratörlüğündeki NEREDEN NEREYE, sanatçılar Murat Akagündüz, John Baldessari, Lewis Baltz, Mel Bochner, Diana Al-Hadid, Tamar Halpern, Sol LeWitt, Albert Oehlen, Robin Rhode, Charles Sandison ve Nasan Tur'un resimlerinden, çizim, fotoğraf ve video işlerinden oluşmakta. Önemli bir nokta da, bu sanatçıların çoğunun Istanbul'da ilk kez sergileniyor oluşu; Türk sanatseverler için yepyeni bir keşif olacak.
Sergideki yapıtlar, fikirlerden yola çıktı, fikirlerden beslendi. Sol LeWitt'in Duvar Resmi #454: 200cm daire içerisinde, herbir kişi dümdüz olmayan sürekli ve soyut bir çizgi çizebilir (1985) adlı çalışması, örneğin, (alt-başlıkta da önerildiği üzere) başkaları tarafından yorumlanması ve uygulanması gereken bir dizi talimat sunmakta. Sonuçta ortaya çıkan biçimler, görsel olarak ne kadar çekici olsalar da, içeriğin yanında ikinci planda; bir başka deyişle, eserin en önemli yanı, içerdiği fikir ya da mefhum. Bu uygulamayı 1960'larda başlatan LeWitt, sanatçının paha biçilmez, eşsiz yapıtlar yarattığı kavramını reddetmiş ve fikir-bazlı işlerin önünün açılmasına katkıda bulunmuştur.
NEREDEN NEREYE'deki eserlerin çoğunun, "performativ" bir yönü var. Örneğin, Robin Rhode'un foto-grid'leri ve animasyonları, sanatçının soyut formlarla ve gündelik eşyaların, objelerin iki-boyutlu sunumlarıyla haşır neşir olan ikinci benliğini seriyor önümüze. Rhode mark-making'i ve bir araç olarak çizimi kurcalar, araştırırken, bir yandan da işaretlerle kurduğumuz ilişkiyi sorguluyor: bunlar, ister aldığımız kişisel notlar, imler olsun isterse aşırı-yüklü politik semboller.
Sergideki pek çok sanatçı, imgeleri ve altta yatan anlamlarını algılayış biçimimizi irdeliyor. John Baldessari örneğin, film kareleri türünden bazı bulunmuş görüntüleri kullanıyor, görüntünün içerdiği farklı anlamları dürtüklemek, vurgulamak için bunları değiştiriyor. Bu yolla da, imgelerin ve her gün, kolayca vardığımız sonuçların, bulunduğumuz varsayımların kültürümüzdeki işleyişini dışavuruyor.
Galerimiz, Salı'dan Cumartesi'ye, 11-18 saatleri arasında açık. Daha fazla bilgi için 90 212 243 6666 numaralı telefondan veya info@galerimana.com email adresinden ulaşabilirsiniz.
Son Dakika › Güncel › GALERİ MANÂ, İş Sanat Ve Cemiyet Hayatının Ünlü İsimlerinin Katılımıyla Açıldı - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.
Sizin düşünceleriniz neler ?