Edisyonlar III Karma Sergi
16.05. – 15.06.2013
Aslı Narin
Aslı Narin (İstanbul, 1985) Sabancı Üniversitesi Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı bölümünden mezun olduktan sonra Goldsmiths, Londra Üniversitesi'nde aynı alan üzerinde yüksek lisans eğitimini tamamladı. Fotoğraf çalışmalarıyla İstanbul ve Londra'da çeşitli grup sergilerine katıldı. 2010 yılında CDA Projects'in düzenlediği "Genç, Yeni, Farklı" sergisine seçildi. 2012 yılında fotoğrafları İstanbul Modern Sanat Müzesi'nde sergilendi ve koleksiyonuna dahil edildi. Halen Kadir Has Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Grafik Tasarım bölümünde öğretim görevisi olarak çalışmakta ve Yıldız Teknik Üniversitesi'nde sanatta yeterlilik doktora programına devam etmektedir.
Sensiz İlk Yolculuğum
Sensiz İlk Yolculuğum'da Aslı Narin, sahaf dükkanında bulduğu bir kartpostal serisini kullanıyor. Bu seri, aşina olduğumuz tatil konseptli, renkli ve mutluluk verici kartpostalların aksine, mağaralar arasında gezinen uzakta bir erkek figürünü tasvir ediyor. Bu imgeyi, kendi çektiği fotoğraflarla ve kendi imgesiyle birleştiren Narin, kartpostalı, yalnızlık, arayış ve seyahat kavramları etrafında yeniden yorumluyor.
Kerim Aytaç
Kerim Aytaç (İstanbul, 1979) Londra'da büyüdü. Goldsmith Üniversitesi'nde Görsel ve İletişim bölümünü tamamlayıp, Fotoğraf yüksek lisansıyla (MA) mezun oldu. Çalışmaları bu güne kadar New York, Frankfurt ve Londra'da; Poller, The Lock- Up Show, C.A.M.P. gibi galerilerde sergilendi. Sanatçı Collingham College London'da Film ve Medya bölüm başkanı olarak görevini sürdürmekte.
Sanat pratiği boyunca, yokluk fikri çok ilgisini çekti. İlk çalışmalarında sokak fotoğraflarının "karar anı" ilkesine uymasına rağmen, kentleşmenin yarattığı izlerin ilgisini çekmeye başladığını söylüyor. Kentleşmiş görünümlerde bireyin varlığını, bireyin varlığı olmadan göstermeye, boşlukla sosyal bir varlık yaratmaya çalışıyor.
Pari Dukovic
Pari Dukovic (İstanbul, 1984) Yunan asıllıdır. 2002 yılında Rochester Institude of Technology'de lisans eğitimine başladı. Mezun olduktan sonra New York'a taşındı. 2011'de PND 30 fotoğrafçısından biri seçildi. Dukovic'in işleri New York Magazine, The New Yorker, Zeit Magazine, The New York Times Magazine, Wired, Rolling Stone, Time, Esquire ve GQ'da yayımlandı. 2013'te The British Journal of Photography'de yakın takibe alınması gereken fotoğrafçılardan biri olarak listelendi ve ilk solo sergisi Giacobetti Paul Gallery New York'ta sergilendi.
Burlesque
İtalyanca burlesco(espiri) kelimesinden gelen burlesque serisi şöhretin doruğundaki yaramaz sanat tarzını yenilikçi bir bakış açısıyla tasvirliyor. New York Burlesque sahnesiyle ilgili: isyankar performanslardan etkilediğini, kendilerinden bir parça koyan sanatçıları yakaladığını ve fantazi dünyalarından bir karakter inşa ettiğini dile getiriyor. Halktan bir kişinin parlaklığı ve kişisel özelin duygusal tarafsızlığı arasındaki ayrışmaya odaklanıyor. Seyircisi, sanatçının duygusal durumuna karakter ve ruhsal olarak girsin istiyor. Saf bir anı açığa vurma girişimini, davranışlarının enerjisini çekmeyi, bu enerjiyi yakalamayı ve dönüştürmeyi ve bunların önemini voyör bir yaklaşımla keşfettiğini söylüyor.
Civan Özkanoğlu
Civan Özkanoğlu (Adana, 1983) Uludağ Üniversitesi'nde Kamu Yönetimi bölümünden mezun olduktan sonra The National Academy School of Fine Arts ( New York)'da Özgün Baskı üzerine ihtisas yaptı. Fotograf alaninda kendisini yetistiren ve çogunlukla bu alanda çalismalar üreten Özkanoglu'nun ilk serisi "Çoktular Ama Hiç Yoktular" 2005 yılında Bursa'da UFAT 1. Fotoğraf Günleri ve IFSAK 1 Genç Fotoğrafçılar Festivali'nde sergilendi. Sanatçının işleri ulusal olarak New York'da National Academy Museum, Brooklyn'de 440 Gallery'de, Washington'da District Fine Art Gallery'de, İstanbul Modern Sanat Müzesi'nde, 1. Uluslararası İstanbul Fotoğraf Bienali'nde, CDA Projects ve Ankara'da Siyah Beyaz Sanat Galerisi'nde sergilendi. En son işlerinin dahil olduğu "Non Guilty" kitabının maketi Contemporary Istanbul(2012)'da Reccollective standında sergilendi. Sanatçı New York'da yaşıyor ve çalışıyor.
Bizzat
In Person, bir önceki serisi Non Guilty'deki şehirle çekimser, tereddütlü ve mesafeli yaklaşımdan hem izler taşıyan hem de bunların hepsinin şiddetinin biraz daha azalıp kişisel bir hikayeye doğru evrildiğini göstermek istediği bir seri. Özellikle burada yan yana gelen fotoğrafların arayış sürecinde karşılaşma ve karşılaşma akabinde arama güdüleri bakımından onun için benzer anımsatmaları olduğunu söylüyor. Bir yandan da bu serideki fotoğrafların, özneye yaklaşma duyarlılığının değiştiğini fark ettirmesi, yönünü artık kişisel hikayeye daha rahat çevirebileceğinin işaretini alması açısından kendi adına önemli olduğunu belirtiyor.
Gül Kozacıoğlu
Gül Kozacıoğlu (Ankara) Danimarka'da büyüdü. Türkiye'yi ilk defa ziyaret ettiğinde 20'li yaşlarına yaklaşıyordu ve bu kültürü deneyimlerine katabilmek için Türkiye'de kaldı. Boğaziçi Üniversitesi'nde Felsefe, ODTU'de Tasarım Felsefesi eğitimi aldıktan sonra çalışmalarına Kopenhag, İstanbul ve New York arasında devam etmiştir. Eserleri Apartman Projesi(2005), Bilsar Binası(2006), YAMA Marmara Pera, Depo ve Center for Performance Research, New York'da sergilendi ve "Hellerup Prospektet" (Kopenhag, 2010) ve "3 Tip" ( Stockholm, 2006) adlı grup sergilerine katıldı. Şu anda 2010'dan beri yaşadığı Bodrum'da Ege Kıyısında, karma medya ve fotoğraf portre projesi üzerinde çalışıyor.
Apostol... Yolun Fotoğrafları
Çağlar Kanzık
Çağlar Kanzık (1978, Ankara) Gazi Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra Tampa Üniversitesi'nde İşletme yüksek lisans programını tamamladı. Geçtiğimiz iki sene içinde Edisyon ve Per-so-na adında iki sanatçı inisiyatifi kurdu. İstanbul ve Ankara'da çeşitli grup sergilerinde fotoğrafları sergilendi. İlk kişisel sergisi "Tahiti Wayfarer"'ı 2012 yılında İstanbul Genç Fotoğraf İnisiyatifi'nde sergiledi. Geçtiğimiz yıl Ahmet Elhan'ın Fotoğrafik Görüntü Semineri'ne katılan Çağlar Kanzık'ın son serisi "Ceza" 44A'da sergilendi.
Ceza (2012)
Ceza serisi, eski Bayrampaşa Cezaevi mahkumlarının 8 farklı koğuş duvarına çizmiş oldukları futbol kalelerinin fotoğraflarından yola çıkıyor. Seride hapis, özgürlük, gerçek, sanrı, yıkım, penaltı, ceza, futbol, oyun gibi birbirleriyle alakalı/alakasız temalar kendi içinde harmanlıyor.
Selim Süme
Selim Süme (İstanbul, 1978) ailesiyle birlikte 1992-2002 yılları arasında Rusya'nın çeşitli şehirlerinde yaşadı. Yıldız Teknik Üniversitesi'nde Makina Mühendisliği okudu. Magnus Naideman, Halil Koyutürk, Ami Vitale ve Ken Light atölyelerine katıldı. 2002'de, ilk serisi 289KD'yi Erzurum'da zorunlu askerlik hizmeti sırasında gerçekleştirdi. 2004 yılında başladığı uzun süreli fotoğraf projesi "Absence" serisine odaklandı. 2011'de ilk kitabı 289KD'yi yayımladı ve yakın zamanda "All the trees were red" projesini tamamladı. Selim, Rec Collective'in bir üyesidir. İstanbul'da yaşamakta ve çalışmaktadır.
"All the Trees Were Red"
"All the Trees Were Red" sanatçının eski S.S.C.B. ve Doğu Avrupa ülkelerinde geçirdiği döneme dönüşü simgeliyor. Sovyetlerin soğuk ve tekdüze mimarisi, kırsal alanları ve tedirgin insanlarının kırmızılığı saf bir genç olarak ruhunu etkilemiştir. Bu dönüş üzerine, eskiden kırmızı olan tüm ağaçların renginin sanatçının ruhunda hala kırmızı kaldığını farketmiştir.
Son Dakika › Güncel › Edisyonlar III Karma Sergisi - Son Dakika
Masaüstü bildirimlerimize izin vererek en son haberleri, analizleri ve derinlemesine içerikleri hemen öğrenin.
Sizin düşünceleriniz neler ?